Διαπροσωπική Επικοινωνία
Η μεταβίβαση μηνυμάτων από περιορισμένο αριθμό πηγών σε περιορισμένο αριθμό δεκτών.
- Αμφίδρομη σχέση μεταξύ πομπού και δέκτη
- Διαρκής Αλληλεπίδραση μεταξύ τους
- Συνήθως είναι προφορική και μη λεκτική

Μαζική Επικοινωνία
Η μεταβίβαση μηνυμάτων και πληροφοριών από περιορισμένο αριθμό πηγών σε απεριόριστο αριθμό δεκτών.
Η μεταβίβαση μηνυμάτων και πληροφοριών από περιορισμένο αριθμό πηγών σε απεριόριστο αριθμό δεκτών.

Ιστορικά, η μαζική επικοινωνία συνδέεται με την βιομηχανική επανάσταση, τις τεχνολογικές εξελίξεις και γενικότερα τη μαζικοποίηση της κοινωνίας.Οι εξελίξεις της βιομηχανικής Επανάστασης σε σχέση με τη μαζική επικοινωνία αφορούσαν:
- στην ανάγκη συνεχούς τεχνολογικής βελτίωσης στον τομέα παραγωγής έντυπου λόγου.
- στην ανάπτυξη ατόμων με δικαιώματα και υποχρεώσεις (Πολίτες και όχι Υπήκοοι) και διεύρυνση της συμμετοχής στα κοινά.
- στην ανάγκη ξεπεράσματος απολυταρχικών δομών εξουσίας.
- στον διαχωρισμό Δημοσίου και Ιδιωτικού Χώρου.
- στην ανάγκη ενημέρωσης του πληθυσμού σχετικά με τα δημόσια ζητήματα και ελεύθερη διακίνηση ιδεών και πληροφοριών.
Κυρίαρχα χαρακτηριστικά Μαζικών μηνυμάτων είναι:
-Ομοιομορφία
-Διαφήμιση – Καταναλωτισμός
-Ενημερωδιασκεδαση ( Infortainment )
-Κατάργηση ορίων ανάμεσα στον Ιδιωτικό και Δημόσιο Χώρο
Συνίσταται η επίσκεψη στον ιστότοπο του μαθήματος
http://sites.google.com/site/identifymedia/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου