Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Περί Επικοινωνίας


Διαπροσωπική Επικοινωνία


Η μεταβίβαση μηνυμάτων από περιορισμένο αριθμό πηγών σε περιορισμένο αριθμό δεκτών.

  • Αμφίδρομη σχέση μεταξύ πομπού και δέκτη
  • Διαρκής Αλληλεπίδραση μεταξύ τους
  • Συνήθως είναι προφορική και μη λεκτική









Μαζική Επικοινωνία

Η μεταβίβαση μηνυμάτων και πληροφοριών από περιορισμένο αριθμό πηγών σε απεριόριστο αριθμό δεκτών.



Ιστορικά, η μαζική επικοινωνία συνδέεται με την βιομηχανική επανάσταση, τις τεχνολογικές εξελίξεις και γενικότερα τη μαζικοποίηση της κοινωνίας.Οι εξελίξεις της βιομηχανικής Επανάστασης σε σχέση με τη μαζική επικοινωνία αφορούσαν:


- στην ανάγκη συνεχούς τεχνολογικής βελτίωσης στον τομέα παραγωγής έντυπου λόγου.

- στην ανάπτυξη ατόμων με δικαιώματα και υποχρεώσεις (Πολίτες και όχι Υπήκοοι) και διεύρυνση της συμμετοχής στα κοινά.
- στην ανάγκη ξεπεράσματος απολυταρχικών δομών εξουσίας.
- στον διαχωρισμό Δημοσίου και Ιδιωτικού Χώρου.
- στην ανάγκη ενημέρωσης του πληθυσμού σχετικά με τα δημόσια ζητήματα και ελεύθερη διακίνηση ιδεών και πληροφοριών.


Κυρίαρχα χαρακτηριστικά Μαζικών μηνυμάτων είναι:

-Ομοιομορφία
-Διαφήμιση – Καταναλωτισμός
-Ενημερωδιασκεδαση ( Infortainment )
-Κατάργηση ορίων ανάμεσα στον Ιδιωτικό και Δημόσιο Χώρο




Συνίσταται η επίσκεψη στον ιστότοπο του μαθήματος
http://sites.google.com/site/identifymedia/






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου