Σχολές Λειτουργισμού και Συμβολικής Αλληλεπίδρασης

Μελετούν την επίδραση που μπορεί να έχει το περιεχόμενο του μηνύματος της μαζικής επικοινωνίας στους δέκτες. Το άτομο υιοθετεί επιλεκτικά τα μηνύματα τα οποία βρίσκονται σε συμφωνία με τις ήδη διαμορφωμένες απόψεις του. Η Ερμηνεία των μηνυμάτων πραγματοποιείται με προσωπικό τρόπο από τη μεριά του δέκτη. Επομένως, η επίδραση των Μ.Μ.Ε. είναι έμμεση αφού για την τελική διαμόρφωση διαμεσολαβούν και άλλα δεδομένα.Στην περίπτωση αυτή, η μαζική επικοινωνία ενισχύει τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις – δεν τις αλλάζει – ενισχύει το άτομο και δεν το παθητικοποιεί.
Θεωρίες που υπογραμμίζουν το σημαντικό ρόλο της μαζικής επικοινωνίας στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης

Η κυρίαρχη κοινωνική ομάδα επιβάλλει τις αντιλήψεις της στο κοινωνικό σύνολο με σκοπό να εξυπηρετηθούν τα οικονομικά συμφέροντα της. Δεν υπάρχουν ισοδύναμα περιθώρια συμμετοχής των ατόμων στη δημόσια σφαίρα δραστηριοτήτων. Επομένως, η κοινή γνώμη καθοδηγείται προς συγκεκριμένες μορφές δράσης και όχι προς άλλες που θα μπορούσαν να θέσουν υπό αμφισβήτηση αξίες και συμφέροντα της κυρίαρχης ομάδας.
Μαρξιστικές Θεωρίες

Τα Μ.Μ.Ε. είναι καπιταλιστικές επιχειρήσεις και επομένως βασικός τους στόχος είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους. Είναι λογική συνέπεια, η εμπορευματοποίηση των προϊόντων που παράγουν ενώ κυριαρχούν τάσεις ολιγοπωλιακής συγκέντρωσης στο συγκεκριμένο χώρο με άμεση εξάρτηση των Μ.Μ.Ε. από τα διαφημιστικά κέρδη αλλά και το δημόσιο τομέα. Τα Μ.Μ.Ε. δύναται να ελέγχουν τις τρείς εξουσίες βρισκόμενα στο εποικοδόμημα της κοινωνίας, το οποίο ελέγχεται από τη βάση της, δηλαδή τα κυρίαρχα οικονομικά συμφέροντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου