To συγκεκριμένο ιστoλόγιο κατασκευάστηκε με κύριο γνώμονα τη σημασία της αυθεντικότητας ( authencity ) στη διδασκαλία και στη μάθηση όπως αυτές έχουν καταγραφεί απο τον Doyle (2000).
Μαθητοκεντρική Αυθεντικότητα
Ο σχεδιασμός του ιστότοπου στόχευε ακριβώς στην επίκληση των προσωπικών σημασιών και καθημερινών εμπειριών των μαθητών. Τόσο η επιλογή των συγκεκριμέων εικόνων που πλαισιώνουν τον ιστότοπο, όσο και η παρουσία των δύο βίντεο στην υποενότητα της διαφήμισης κινούνται ακριβώς σε αυτή τη λογική. Ενδεχομένως – εκ πρώτης άποψης – η παρουσία τους να προβάλλει φαινομενικά ως χαλαρή ή κάτι το ανάλαφρο αποδυναμώνοντας τη συνεκτικότητα της μαθησιακής διαδικασίας, εντούτοις φέρουν σημειολογικές αναγνώσεις πολυεπίπεδες και διδακτικά γόνιμες.Παράλληλα, το ιστολόγιο σε κάθε σελίδα του διατηρεί ανοιχτό το χώρο για κατάθεση σχολιασμών και ανάρτηση απόψεων. Επιζητείται διαρκώς, η διαδραστικότητα δασκάλου - μαθητών σε αυτό το επίπεδο ενθαρρύνοντας της κυριότητα των απόψεων και της έκφρασης στη μαθησιακή διαδικασία. Στοχεύουμε δηλαδή στην προσωπική εμπλοκή κατά την χρήση του ιστότοπου και στη διαρκή ανατροφοδότηση υπό την παρουσία πάντοτε του δασκάλου.
Αυθεντικότητα του γνωστικού αντικειμένου
Το ιστολόγιο σχεδιάστηκε προκειμένου να αναδειχτεί η εργασία αναγνωρισμένων φορέων και ατόμων στο χώρο της επικοινωνίας. Η παρουσία της υποσελίδας “ Χρήσιμες Συνδέσεις” εδράζεται απολύτως σε αυτή τη λογική. Αλλά και το όλο κείμενο στηρίζεται αφενός τόσο στη λογική και φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου (1) όσο και στην άντληση υλικού από θεσμοθετημένους φορείς και αναγνωρισμένους ακαδημαϊκούς.
Αυθεντικότητα πλαισίου
Ζητούμενο υπήρξε και παραμένει η ενσωμάτωση της γνώσης σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα (contexts) τα οποία σχετίζονται άμεσα με τον πραγματικό κόσμο. Ο ιστότοπος παροτρύνει τους μαθητές για διεξαγωγή δραστηριοτήτων και σκέψεων στο πραγματικό κοινωνικό πεδίο. Για παράδειγμα οι ερωτήσεις (2) που τίθενται στην υποσελίδα “θέματα για Συζήτηση και Σκέψη” κινούνται ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση παρότι το μάθημα είναι αμιγώς θεωρητικό. Στη λογική αυτή εντάσσεται και η ενίσχυση ικανοτήτων ανάγνωσης του λόγου της εικόνας -μέσω της παρουσίας στον ιστότοπο τόσο της κινούμενης όσο και της σταθερής εικόνας - με μαθησιακό στόχο τον εμπλουτισμό και την καλλιέργεια του οπτικού αλφαβητισμού.
Εν κατακλείδι Απώτερο στόχο του ιστολογίου αποτελεί η ενθάρρυνση της αυτοσυναίσθησης του μαθητή στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης. Το στοίχημα στην όλη διαδικασία παραμένει η ενίσχυση των μεταμαθησιακών κινήτρων και ικανοτήτων καθώς και η κατανόηση της ανάγκης για διεπιστημιονική και διαθεματική προσέγγιση στις κοινωνικές επιστήμες.
[1] Κασιμάτη Ρ, Παπαϊωάννου Μ, Γεωργούλας Στρ., Πράνταλος Ιω. (Συγγραφική Ομάδα) Σχολικό Βιβλίο Κοινωνιολογίας Γ’ Λυκείου. Ο.Ε.Δ.Β., Αθήνα, 2008
[2] Θα φέραμε ως απτό παράδειγμα τις εξής ερωτήσεις: “Τι είναι η παθητικοποίηση του δέκτη και πως αυτή συντελείται; Πώς μπορεί ουσιαστικά να αντιμετωπιστεί;” “Τι είναι το ψηφιακό χάσμα; Μπορεί κατά τη γνώμη σας να μειωθεί στην Ελλάδα σε μεσοχρόνιο ορίζοντα;”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου